Ugrás a tartalomra
- Általános rendelkezések
1.1. Az „Általános Szerződési Feltételek” (a továbbiakban: ÁSZF) a szolgáltató (Mecsek Virágai Lak Szolgáltató) által üzemeltetett Mecsek Virágai Lak (7394 Magyarhertelend Tábor u. 5. ) szálláshelyeinek igénybevételéhez, illetőleg ehhez kapcsolódóan a
Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki speciális, egyedi
megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, illetőleg más olyan személyekkel,
akikkel a Szolgáltató a szolgáltatásai értékesítése érdekében együttműködik.
- A szerződő felek
2.1. Szerződő fél az a természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság,
aki a Szolgáltató szolgáltatását megrendeli, illetőleg igénybe veszi. Szerződő fél az a természetes személy
is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő, és/vagy igénybe
vevő a továbbiakban: Vendég.
2.2. A Szolgáltató és a Vendég együttesen -amennyiben a feltételek teljesülése folytán közöttük a
szerződés létrejön- a továbbiakban: Felek.
2.3. Amennyiben a szolgáltatásokra irányuló megrendelést a Vendég helyett egy áltata megbízott
harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le, az együttműködésre a Szolgáltató és a Közvetítő
között létrejött megállapodás az irányadó, és a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik
személy jogszerűen képviseli-e a vendéget.
- A szerződés létrejötte, a szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérése a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld.
Amennyiben a Szolgáltató írásbeli ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik a Vendég
részéről tényleges megrendelés, a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
3.2. A szerződés minden esetben a Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre. Amennyiben a Vendég
írásbeli foglalását a Szolgáltató írásban visszaigazolja, a Felek között írásbeli szerződés jön létre. Szóbeli
foglalás, megállapodás vagy módosítás csak akkor keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató
írásban visszaigazolta.
3.3. Hitelkártya, vagy bankkártya adatokkal való foglalás esetén azonnal, átutalás esetén pedig attól fogva
garantált a Vendég megrendelése, hogy a foglalási összeg 30 %-a, illetve a visszaigazolásban szereplő
összeg, a Szolgáltató számlájára megérkezik. Azokat a szobákat, melyekre nem garantált foglalás
vonatkozik, a Szolgáltató jogosult harmadik személy számára értékesíteni. A beérkezett előlegről a
Szolgáltató előlegszámlát állít ki. A beérkezett előleg lemondás, illetve „no show” esetén egyaránt vissza
nem térítendő.
3.4. A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés meghatározott időtartamra szól.
3.5. Amennyiben a vendég a határozott időtartam lejárta előtt úgy dönt, hogy a szolgáltatást nem kívánja
a határozott időtartam végéig igénybe venni, és a szobát végleg elhagyja, köteles a megrendelt
szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltatónak megfizetni, aki jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes
ellenértékének követelésére. A Szolgáltató a Vendég által a határozott időtartam előtt elhagyott szobát
jogosult újra értékesíteni.
3.6. A szolgáltatás igénybevételének Vendég általi meghosszabbítása akkor lehetséges, ha ehhez a
Szolgáltató előzetesen hozzájárult. A Szolgáltató ebben az esetben kikötheti a már teljesített
szolgáltatások ellenértékének megtérítését.
3.7. A Szolgáltató általi szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek
személyazonosságukat a vonatkozó törvényi szabályozásnak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt
igazolják.
3.8. A szállodai szobákban csak a portán regisztrált Vendégek tartózkodhatnak, a látogatók fogadása a
hallban történik.
3.9. A Vendégek a szálloda valamennyi szolgáltatását saját felelősségükre veszik igénybe, az ott
tartózkodásuk teljes időtartama alatt.
3.10. A szálloda szolgáltatásait igénybe venni, annak létesítményeit használni minden Vendég csak saját
felelősségére jogosult.
3.11. Amennyiben a gyermekkorú vagy fiatalkorú vendég egészségügyi állapota vagy más ok indokolja,
nem hagyható a szálloda területén szülői vagy gondozói felügyelet nélkül.
3.12. Tizennégy éven aluli személyek a szálloda egyes szolgáltatásainak igénybevételére, így különösen a
wellness-létesítmények, gyermek játszótér használatára kizárólag szülői, gondozói felügyelet alatt
jogosultak, a gondozásukra, illetőleg felügyeletükre köteles személy felelősségére. A hat éven aluli,
továbbá úszni nem tudó tizennégy éven aluli gyermek csak felnőtt felügyelete mellett veheti igénybe a
szálloda wellnes szobáihoz tartozó jakuzzikat.
- A szolgáltatás igénybevételének megkezdése és befejezése (check-in és check-out)
4.1. A Vendégek a bérelt helyiségeket az érkezés napján 14:00 órától foglalhatják el.
4.2. A Vendégek a bérelt helyiségeket a távozás napján 10:00 óráig kötelesek elhagyni.
4.3. A Szolgáltató a felek erre irányuló előzetes megállapodása esetén kései kijelentkezést biztosíthat a
Vendégek számára, 10:00 és 12:00 közötti távozás esetében 10€, 10:00-15:30 közötti távozás esetén 20€
díj, míg 15:30 óra utáni távozás esetén 1 éjszaka szállás díjának megfelelő összeg ellenében.
4.4. A bejelentőlap pontos kitöltése után a Vendégek a regisztráláskor szobakulcsot
kapnak, amelyet távozáskor kötelesek a szálloda portáján elhelyezni vagy a
recepciósnak visszaadni. Ennek elmulasztása esetén a Szolgáltató kulcsért 10€ díjat számít fel a Vedégnek kulccsal.
4.5. A kisállatok hozatalát Szolgáltató engedélyezheti, és a feltételek egyéni megállapodás részét képezi
4.6. A szálloda területén csak regisztrált ( becsekkolt) Vendégek gépjárművei parkolhatnak ingyenesen.
- Lemondási Feltételek
5.1.Az egyéni Vendég foglalását az érkezést (érkezés napján 16:00 óra) legalább 72 órával megelőzően a
megrendelt szolgáltatások összegének 30%-os kötbér összeg kiszámlázása és megfizetése mellett
lemondhatja, amennyiben nem szerepel ettől eltérő információ a visszaigazolásában. Amennyiben a
Vendég általi lemondásra az érkezést megelőző 72 órán belül kerül sor, vagy a lemondás nem történik
meg, illetőleg a Vendég nem érkezik meg (no show), a kötbér a megrendelt szolgáltatás ellenértékének
100%-a.
A Mecsk Virágai Lak felhívja a figyelmet, hogy az alábbi esetekben is az általános lemondási
feltételeket érvényesíti, azaz vis maior-ra történő, vagy COVID-dal kapcsolatos hivatkozásokat nem tud
elfogadni:
akár a vendég/megrendelő/szolgáltatást igénybe-vevő működését, részéről a szolgáltatás igénybe
vételét, akár a szálláshely működését, vagy a megrendelt rendezvény/fellépés megtarthatóságát
jogszabály vagy hatósági/hivatali rendelkezés korlátozza, akadályozza, mivel a szolgáltatást ezen esetben
is előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
COVID vagy veszélyhelyzeti rendelkezések esetén, mivel a szolgáltatást ezen esetben is előkészítjük,
illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
Az általános lemondási feltételeink tehát a COVID járvánnyal összefüggő okból eltérést nem engednek,
lévén a járvány és annak hatásai ismertek, azokkal számolni kell, a megrendelés ennek tudatában
történik. Lemondás esetén tehát, kivétel nélkül, a kifizetett előleg visszatérítésére a vendég/megrendelő
az általános szabályok szerint jogosult. Megrendeléseik, illetve foglalásaik leadásával a 22 Boutique Hotel
& Event Center ezen előírását automatikusan elfogadja a megrendelő, szolgáltatás igénybe vevője.
5.2. Lemondásra és módosításra kizárólag e-mailben és megerősítő telefonhívás útján kerülhet sor a
Szolgáltató értékesítő alkalmazottjánál.
5.3. Amennyiben a Vendég foglalását előlegfizetéssel biztosította, és az érkezés napján nem érkezik meg,
a Szolgáltató a megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesítheti.
5.4. Amennyiben a Vendég a szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy
más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, az érkezés napján 18:00 órától a Szolgáltató
szolgáltatási kötelezettsége megszűnhet. Erről a szolgáltató dönt.
- Árak, fizetési feltételek
6.1. A Szolgáltató az árakat Euroban, illetve Forintban határozza meg. Az árak az idegenforgalmi adót. A
Szolgáltató jogosult az árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztatni, mely változás a már visszaigazolt
foglalásokat nem érinti.
6.2. A Szolgáltató által megadott árak a visszaigazolás szerinti ellátást tartalmazzák.
6.3. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzben (Forintban vagy Euroban)
egyenlíthető ki, emellett lehetőség van SZÉP kártyával (MKB, K&H, OTP) és bankkártyával (VISA,
Eurocart-Mastercard, Maestro hitelkártya) történő, illetőleg internetes oldalon keresztüli fizetésre.
6.4. A kártyaterhelés forintban történik.
- Személyes adatok kezelése
7.1. A Szolgáltató az általa működtetett weboldal Vendég általi használata közben szükséges,
azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása során az érvényben lévő
magyar adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el.
7.2. Szolgáltató a tudomására jutott személyes adatokat az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez
szükséges mértéken túl saját marketing tevékenységéhez használja fel. Vendég ehhez a szolgáltatás
igénybevételével hozzájárul. Szolgáltató az adatokat harmadik személy részére nem tesz hozzáférhetővé,
kivéve a jogszabályi kötelezés, illetve a hatósági eljárás eseteit.
7.3. Szolgáltató a szálloda területén a személy – és vagyonbiztonság érdekében elektronikus térfigyelő
rendszert (kamerarendszer) működtet. Vendég a szálloda területére való belépéssel hozzájárul ahhoz,
hogy róla – kizárólag ezen célból – képfelvétel készüljön.
- A szerződés teljesítésének elutasítása és a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
8.1. A Szolgáltató jogosult a Vendéggel kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a
szolgáltatások nyújtását megtagadni azzal, hogy a Vendég továbbra is tartozik a megrendelt
szolgáltatások ellenértéke 100%-ának megfizetésével, amennyiben
-a.) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott helyiségeket,
berendezéseket és egyéb eszközöket, a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, valamint az azok
biztosítására szolgáló helyiségeket,
-b.) Vendég megszegi a szálloda házirendjét, és a házirenddel ellentétes magatartással felszólítás ellenére
sem hagy fel,
-c.) Vendég nem tartja be a Szálloda biztonsági szabályzatát, és a biztonsági szabályzattal ellentétes
magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
-d.) Vendég fertőző betegségben szenved,
-e.) Vendég a szobáját a távozás napján délelőtt 10.00-ig nem üríti ki, és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá,
-f.) a Szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét az abban
meghatározott időpontig,
-g.) a Vendég a szálloda alkalmazottaival durván, vagy kifogásolható módon viselkedik, alkohol vagy
kábítószer hatása alatt áll, vagy egyébként olyan magatartást tanúsít vagy olyan állapotban van, amely
folytán a Szolgáltatótól a szerződés fenntartása nem elvárható,
-h.) a Vendég a békés együttélés szabályait megszegi, a szálloda alkalmazottaival vagy a többi vendéggel
durván, vagy kifogásolható módon viselkedik,
-i.) a Vendég a szálloda alkalmazottjával vagy más vendéggel konfliktushelyzetbe kerül, melyet nem
kulturált módon rendez; hangoskodással vagy más nem kívánatos magatartással a többi vendéget
kellemetlen helyzetbe hozza, zavarja, függetlenül attól, hogy a konfliktus kialakulása melyik félnek róható
fel,
-j.) Vendég a szálloda területén és közvetlen környezetében, az általa bérelt szobán kívül szexuális
cselekményt végez vagy végeztet, vagy egyébként szeméremsértő módon viselkedik. Azzal, hogy a
Vendég ezt a tilalmat megszegi, hozzájárul ahhoz, hogy az erről készült felvételt a Szolgáltató teljes
körűen felhasználja.
8.2. Amennyiben a szerződés teljesítése „Vis maior” okból marad el, a szerződés a jövőre nézve
megszűnik.
- Elhelyezési garancia
9.1. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben kikötött szolgáltatásokat önhibájából nem tudja
biztosítani, köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.
9.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a szállodában történő elhelyezést nem
tudja biztosítani, a Vendéget a szállodához legközelebbi, színvonalban megegyező szállodában vagy
hotelban szállásolja el-vagy ezt az elhelyezést felajánlja. Amennyiben az akadály megszűnik, a Szolgáltató
jogosult úgy dönteni, hogy a szerződésben eredetileg meghatározottak szerint, szállodájában helyezi el a
Vendéget a szerződésben meghatározott időtartam hátralevő részére.
9.3. Abban az esetben, ha a Szolgáltató fenti kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz – függetlenül
attól, hogy a felajánlott elhelyezést a Vendég elfogadja- e – Vendég kártérítési igénnyel a Szolgáltatóval
szemben utóbb nem élhet, vele szemben további követeléseket nem támaszthat.
- A Vendég jogai
10.1. A Vendég jogosult a szerződés értelmében megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon
helyiségeinek és létesítményeinek használatára, amelyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe,
valamint jogosultak a szokásos kiszolgálásra a szálloda szabályzatának megfelelő nyitvatartási időben.
10.2. A Vendég a szálláshelyen való tartózkodásának időtartama alatt panasszal élhet a Szolgáltató által
nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban. A Szolgáltató az ezen időtartam alatt tett és
jegyzőkönyvbe vett panaszok kezelésére kötelezettséget vállal.
- A Vendég kötelességei
11.1. A Vendég köteles a szerződésben meghatározott szolgáltatások ellenértékének megfizetésére;
legkésőbb a szerződésben meghatározott időpontig és az ott megjelölt módon.
11.2. A minibárból történő fogyasztás térítés ellenében történik. A Vendég köteles távozáskor a
fogyasztása ellenértékét megfizetni.
11.2. A Vendég köteles gondoskodni a vele érkező kiskorúak állandó felügyeletéről. A szálloda
személyzetének nincs kapacitása arra, hogy munkájuk ellátásán felül figyelemmel kövessék a
gyermekeket, így pl. azt, hogy elhagyják-e a szálloda épületét, területét.
11.3. A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálloda recepcióján, és rendelkezésre
bocsátani minden olyan információt és adatot, amelyek a káreset körülményeinek tisztázásához
szükségesek, illetőleg amelyek egy esetleges szabálysértési vagy büntető eljárás alapját képezhetik.
11.4. A Vendég, valamint annak látogatói és a Vendéggel együtt utazó személyek kötelesek a szálloda
épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen, a többi vendég szükségtelen zavarása nélkül
használni.
11.5. A Vendég köteles a szállodához tartozó parkolót a KRESZ szabályainak megfelelően használni. A
parkolóban hagyott tárgyakért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A parkoló használatára a Vendég
kizárólag foglalása időtartama alatt jogosult, a szoba elhagyásával egyidejűleg köteles a parkoló
használatával felhagyni. Ettől eltérően állapodhat meg a Vendég a Szolgáltatóval, minden esetben extra
díj fizetése ellenében.
11.6. A játszótéren található játékok, tárgyak helyben történő használatra rendeltek. Amennyiben a
Vendég a játszótérről el szeretné vinni őket, ehhez köteles előzetesen engedélyt kérni a recepción,
használat után pedig köteles visszavinni a kérdéses tárgyakat a játszótérre.
11.7. A Vendég a szállodai szobájában csak a magával hozott ételt fogyaszthatja el, a szoba állagának,
tisztaságának megóvása mellett. Ételt csak a szálloda konyhájáról rendelhet szobájába (11:00-21:30). Ezt
a szálloda egész területés elfogyatszhatja, de az evőeszközöket, tányérokat, tálcákat, poharakat és egyéb
szállodai/konyhai tárgyakat köteles a recepción távozáskor leadni, vagy a szobájában hagyni. El nem
tulajdoníthatja azokat. A konyháról rendelt étteleket a szálloda területéről csak a recepcióstól kérve,
elcsomagoltan viheti el.
11.8. Vendég köteles bármilyen rendkívüli eseményt – személyi sérülés, balesetveszélyes eszköz vagy
tárgy- azonnal jelezni a szálloda legközelebbi munkavállalójának.
11.9. A Hotel területén a Vendég este 21:00 órától köteles tartózkodni minden olyan magatartástól,
zajkeltéstől, mely a megszálló többi vendéget zavarhatja.
11.10. A Vendég köteles a szobáját minden esetben bezárni.
11.11. A Vendég magára nézve kötelezőnek ismeri el a szálloda, és a wellnest tartalmazó szobák
házirendjét, valamint a szálloda biztonsági előírásait, és az azokkal ellentétes magatartás tanúsításától
tartózkodni köteles. Amennyiben a Vendég az ezekben a dokumentumokban foglaltakat megszegi, az
eset súlyosságára tekintettel Szolgáltató jogosult őt az érintett szolgáltatás igénybevételétől eltiltani,
vagy a köztük létrejött szerződést az ellenszolgáltatás követelése mellett felmondani.
- A Vendég kártérítési felelőssége
12.1. A Vendég köteles megtéríteni mindazon kárt, melyet a Szolgáltató vagy harmadik személy szenved
el és amelyeket a Vendég, annak kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó
személy okoz.
12.2. A Vendég köteles megtéríteni azt a kárt, amelyet a szobában vagy a szálloda más helyiségeiben,
illetőleg a szálloda környezetében, a parkolóban, kertrészben etc. a nem rendeltetésszerű használat okoz.
A rendeltetésszerű használatból adódó állagromlásért a Vendég nem felelős.
12.3. A Vendégnek a bérelt szobát és a többi, általa használt helyiséget olyan állapotban kell elhagynia,
amilyen állapotban azt a Szolgáltató a használatába bocsátotta. A rendeltetésszerű használatot
meghaladó igénybevételből (kiömlött folyadék, vizelet, hányadék, dohányzás, etc.) adódó extra takarítási
költségek fejében a Vendég köteles az okozott kár mértékének megfelelő, de minimum 30.000 Ft díj
megfizetésére.
12.4. Az átvételkori állapot fenntartása a kertre is vonatkozik. A virágok, más növények leszakítása,
rongálása, kiásása etc. során adódó költségek pl. újbóli telepítés költségei a kárt okozó Vendéget terhelik.
12.5. A Vendég felelősséggel tartozik a gondozása vagy felügyelete alatt álló kiskorú magatartásáért.
Köteles ennek értelmében megtéríteni mindazon kárt, melyet a kiskorú okoz, függetlenül attól, hogy
annak magatartása károkozásra irányul, vagy pusztán gyerekjáték eredménye (pl. falak, bútorok
összefirkálása, kárpit tépkedése).
12.6. Az okozott kárt a Vendég haladéktalanul köteles bejelenteni a Szolgáltató személyzete valamely
tagjának.
- A Szolgáltató jogai
13.1. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy megrendelt és igénybe nem vett szolgáltatások
ellenértékének megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései
biztosítása végett zálogjog illeti meg a Vendég mindazon vagyontárgyaira, melyeket magával a szállodába
bevitt.
13.2. A szálloda területén a Szolgáltató vagyonvédelmi és biztonsági okokból kamerarendszert működtet,
a Vendég a szállodába való belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla felvétel készüljön. A Szolgáltató a
felvételeket magánszemélyek részére nem adja ki, csak hatósági megkeresés alapján a hatóság részére
szolgáltatja ki azokat.
13.3. A Szolgáltató a szálloda működtetése, fenntartása körében jogosult elvégezni az ezzel járó szokásos
teendőket (pl. heti egy fűnyírás) és egyéb karbantartási munkálatokat, melyeket igyekszik a vendégek
legkisebb zavarása mellett kivitelezni.
- A Szolgáltató kötelezettségei
14.1. A Szolgáltató köteles a szerződés alapján a megrendelt szolgáltatások biztosítására, szerződéses
kötelezettségeinek az érvényes előírásoknak és standardoknak megfelelően történő teljesítésére.
14.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Vendég írásos és dokumentáltan beérkezett panaszainak
kivizsgálására, valamint a probléma kezeléséhez szükséges intézkedések megtételére, valamint ezek
írásba adására.
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
15.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, amely a szálloda területén
maga, vagy alkalmazottja hibájából következett be.
15.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki az olyan káreseményre, amely a Szolgáltató és
alkalmazottainak ellenőrzési körén kívül eső, elháríthatatlan ok miatt következik be, vagy amelyet a
Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoznak.
15.3. A Szolgáltató jogosult kijelölni a szálloda területén olyan helyeket, melyekre a Vendég nem léphet
be. A Szolgáltató mentesül a felelősség alól olyan károk esetében, melyek a Vendéget vagy a felügyelete
alatt állókat olyan helyen érik, ahova nem léphetnek be.
15.4. A Szolgáltató kárfelelőssége csak abban az esetben áll fenn, ha a Vendég az őt ért káreseményről
haladéktalanul értesíti a Szolgáltatót, és rendelkezésére bocsátja a szükséges adatokat.
15.5. Nem felel a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
15.6. Értéktárgyért, értékpapírokért, készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre
kifejezetten átvette, vagy olyan okból következett be a kár, amelyért az általános szabályok szerint
felelősséggel tartozik.
15.7. A szálloda wellness-részlegének használata, a szálloda minden szolgáltatásának igénybevétele- saját
felelősségre történik. A wellness-létesítmények használata is kockázatot hordoz magában pl. a
padlófelületek csúszóssága miatt és ehhez hasonló kockázatokkal a szolgáltatásokat igénybe vevőknek
számolniuk kell. A szálloda az ezen szolgáltatásokat igénybe vevőket ért ilyen balesetekért felelősséget
nem vállal. Kiskorúak csak szülői felügyelettel és a szülő felelősségére vehetik igénybe ezeket a
szolgáltatásokat.
15.8. A szálloda és a parkoló és a rendezvénytermek területén őrizetlenül hagyott tárgyakért a szálloda
és a rendezvény üzemeltetője nem vállal felelősséget.
- Vis maior
16.1. Azon ok vagy körülmény (például: háború, árvíz, tűz, időjárás viszontagságai, sztrájk,
áramkimaradás, csőtörés, etc.) amely felett nem bír ellenőrzéssel sem a Szolgáltató, sem a Vendég -vis
maior- bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségei teljesítése alól, amíg ezen ok vagy
körülmény el nem hárul.
- Záró rendelkezések
17.1. A teljesítés helye az a hely, ahol Szolgáltató a szolgáltatást nyújtja.
17.2. A jelen ÁSZF és a felek közti szerződés által nem szabályozott kérdésekre a magyar Polgári
Törvénykönyv rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni. Szolgáltató és Vendég jogviszonyára
egyebekben a magyar jogszabályok irányadóak.
17.3. A szolgáltatás igénybevételéből eredő bármely jogvita lefolytatására a teljesítés helye szerint
illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
17.4. A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette
a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során
módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos
ÁSZF-et a szálloda recepcióján is